2018. július 11., szerda

Tea Book Tag

Kedves könyvmolyok!

Az alábbi, Tea Book taget még tavaly kaptam egy drága bloggerinától, - akit személyesen is ismerek, de sajnos azóta már nem blogol – és itt az ideje, hogy végre kitöltsem, ha már ilyen régóta porosodik a laptopom egyik távoli mappájában. Figyelem! Az alábbí írások NEM spoiler-mentesek, és pontos cselekményleírást is tartalmazhatnak. Ezért mindenki csak saját felelősségre olvassa.

Kellemes olvasást, Tiszián


Tea book tag
 • • • • • • • • • • • • • • • • 

Instant Tea - A legrövidebb könyv, amit mostanában olvastál:
Henrik Ibsen: Ha mi, holtak, feltámadunk

Eredetileg A vadkacsát szerettem volna elolvasni Ibsentől, viszont amikor kikölcsönöztem egy több művét is tartalmazó kötetet a könyvtárból, valamiért ezen a címe akadt meg a szemem és végül valamiért inkább ezt olvastam el, de nem bántam meg.
„A mester” 1899-ben írt „drámai epilógusa” valójában csak a formájára nézve drámai mű, ha a lényegét vesszük, akkor inkább lírai költemény: a művészetért önmagát feláldozó ember tragikus csalódásának a kifejezése.
A korosodó Rubek professzor, a híres szobrász és fiatal felesége, Maja már nem szereti egymást. Maja a saját jövőjét a vad vadásszá vált Ulfhejm földbirtokosban véli megtalálni; férje jövője legsikeresebb szobrának egykori modellje, a feledés vagy a nemlét homályából elősejlő Irenéhez kanyarodik vissza. Bármerre is indulnak azonban, egyetlen dolog hiányzik belőlük az úton: a cselekvő szeretet.
„Ha mi, holtak, feltámadunk… – azt látjuk, hogy sohasem éltünk.” 👀💔Az ember a halállal szembesülve érti meg, hogy nem úgy élt, ahogy kellett volna. Mert szeretet nélkül holtnak érzi magát az ember. Igazán szeretni egyet jelent a „feltámadással”.

Zöld tea - Egy könyv zöld borítóval:
John Green: Teknősök végtelen sora

Valahogy mindig nehéz dolgom van, ha John Green könyvet veszek a kezembe. Hol nagyon tetszik, hol pedig egyáltalán nem szeretem. Ez most valahogy a kettő között volt. A stílus a már eddig megszokott volt, kicsit zavaros, nehezen követhető, középpontban egy pszichés betegséggel, most főként a szorongással. 
Azonban számomra unalmas volt. Valahogy nem tudtam kiismerni egyetlen szereplőt sem, és néhol azt éreztem, hogy a cselekmény is hiányzik, csak egy zavaros leírás az egész és nem is történik semmi.


Forró citromos tea mézzel - Egy könyv, ami átmelengeti a lelked:
Ava Dellaira: Kedves halottak!

Kedves Halottak! alapkoncepciója nagyon izgalmas. Főszereplőnk, jelen esetben Laurel leveleket kezd írni olyan halottaknak címezve, akikre valamilyen szempontból felnéz, akiknek a halálát éppoly hiábavalónak tartja, mint saját nővére halálát. Laurel May személyében elvesztette a lelkitársát, aki varázslatot csempészett a mindennapokba, aki megvédte őt az éjjeli árnyaktól és aki sokszor anyukája helyett anyukája volt. Laurel jelen volt a balesetnél, ezért hibásnak érzi magát, amiért nem tudta megmenteni egyetlen nővérét. A nővér halála után a család még több darabra hullik.
Akkor találtam rá erre a műre, amikor valami könnyed kis olvasmányt akartam, de valami mást, mint eddig. Könnyűt szerettem volna, limonádé-jellegűt, amit gyorsan el tudok olvasni, s nem kell gondolkoznom a cselekmény részletein. Hogy mit kaptam? Egy kincset. Ez a könyv nem csak hogy átmelengeti a lelked, de többször megszúrja, összenyomja, darabjaira tépi, majd összeragasztja, még párszor összetöri, de végül egy olyan felejthetetlen élményt ad, amit sohasem fogok elfelejteni, amíg élek. 💝💥



Ötórai tea - Egy könyv, amit angolul, vagy más idegennyelven olvastál:
Karen M. Mcmanus: One of Us is Lying

Ez a történet középiskolai környezetbe kalauzol minket, egyből egy olyan szituációba, ahol öt diák, Bronwyn, Addy, Cooper, Nate és Simon iskola utáni büntetésbe kerül a házirend megszegése miatt. A fülszöveg elárulja, hogy közülük csak négyen hagyják el élve az iskola falait, Simon ugyanis rejtélyes körülmények között meghal a büntetés ideje alatt. Halálhíre futófűzként terjed az iskolában felbujtva a diákok hétköznapjait. Amint a hír eléri a médiát és a rendőrséget, azonnal nyomozás veszi kezdetét. Így kerül reflektorfénybe a másik négy diák, akikkel Simon egy tanteremben ült a halál bekövetkeztekor. Helyzetüket súlyosbítja az a tény, hogy Simon az iskola hírhedt pletykabloggere volt, aki mindenki mocskos kis titkát ismerte, köztük az övékét is. Simon négyük legféltettebb titkát akarta közhírré tenni a halálát megelőző napon. A rendőrség előre eltervezett gyilkosságra gyanakszik, így tehát Bronwyn, Addy, Cooper és Nate elsőszámú gyanúsítottakká válnak.
Angolul olvastam, és nekem tetszett az írónő stílusa, a nyelvezete nem a legegyszerűbb, s nem is a legnehezebb, középfokú nyelvvizsgától már simán olvasható.
Ráadásul október 2.-án megjelenik magyarul is! Már alig várom, hogy elolvashassam! 😁💛


Gyógytea - Egy könyv, amit kényszerből olvastál:
Riley Sager: Három lány

A kényszer nem mindig jelent negatív dolgot! Nem szeretek konkrét könyvet kapni (micsoda hármas alliteráció…) – sokkal inkább preferálom a könyvutalványt - születésnapra, mert fennáll az esélye, hogy esetleg nem tetszik, és ilyen helyzetben nagy csalódás az aktuális olvasmány, a könyv pedig nagyrészt felesleges pénzkidobás az ajándékozónak. Ezért nem örültem, amikor anyukám szülinapomra megvette nekem ezt a könyvet, ismeretlen szerzőtől, ráadásul thriller (a könyvesboltban állítólag kriminek volt besorolva, de ha valaki esetleg krimit keres, akkor ne ezt vegye, mert ez inkább thriller/horror kategóriás szerintem) kategóriában. 
Én direkt utoljára hagytam, mint elolvasandó, de végül, mikor kifogytam a könyvekből, kénytelen voltam elolvasni. A mű viszont nagyon tetszett: érdekes volt, fordulatos és izgalmas, a szerző végig az orromnál fogva vezetett. Nem lett kedvenc, de mindenképpen pozitív olvasási élmény volt!
Feszültséggel teli thriller. Adott három lány, akik külön-külön túlélnek brutális bűncselekményeket. (Főszereplőnk Quincy, aki semmire sem emlékszik a mészárlásból.) 👥👯
Ők lesznek a túlélő lányok, akik soha nem találkoznak egymással. Aztán az egyikük meghal, ami beindítja a cselekményeket. 
A Három lányra maga Stephen King írt ajánlót, s azt kell mondanom, hogy nagyon is igaza volt. Ez egy igazán nagyszerű thriller. A végén akkora bombát robbant az író, hogy az mindenért kárpótol. Zseniális alkotás lett. 


Fekete tea - Egy olyan akciódús könyv, amin nem tudnál elaludni:
James Dashner: Halálkúra

Egy igazán izgalmas, pörgős befejezése volt Az útvesztőnek a Halálkúra, bár a cselekmény egy kicsit összecsapottra sikerült. Mintha az író már nem tudta volna, hogyan is érjen el a végkifejlethez. Ennek ellenére nagyon gyorsan befejeztem, tényleg faltam a sorokat és a könyv utolsó harmadáért tényleg érdemes is volt végigolvasni. Ott indulnak be igazán az események. Az első részében a cél azt hiszem a világ reménytelenségének bemutatása volt. Habár a kutatók sokakat feláldoztak még mindig nincs meg az ellenszer és már senki sem hiszi, hogy egyszer lesz ilyen. Nincs biztonságos hely, a fertőzöttek mindenhol megjelennek és egyetlen céljuk a pusztítás. A szereplőket megint nem kímélte az író, és nagyon sajnáltam némelyiküket. A befejezés pedig, szerencsére, nem az lett, amit vártam. Szerettem ezt a sorozatot!

Jeges tea - Egy hamisítatlan nyári olvasmány:
Balázsi Lili Fanni: Madártej

Léna édesapja külkereskedő, ezért mindig utaznak. A vadóc tizenöt éves lány eddig hét országban végezte az iskoláit. Amikor Dél-Koreába utaznak, úgy dönt, a középiskola hátralévő éveit itt folytatja, nem utazik tovább édesapjával. Az új környezetben fel kell találnia magát: barátságokat köt, és folyton bajba kerül, meglepve ezzel a környezetét.
Új könyv, egy, a könyv megírásakor 15 éves fiatal lánytól. Könnyed nyári olvasmány, bár nincs izgalmas cselekménye, vagy sodró lendülete, de ettől még teljes mértékben élvezhető, és olvasható.


Kalinka szamovár - Egy könyv, amit csak az alkohol tett volna elviselhetőbbé:
Emily Lockhart: Szemfényvesztés



Szörnyű volt, egyszerűen borzalmas. Sosem szeretem teljesen leértékelni a könyveket, mert szerintem nincs jogom ahhoz, hogy lehúzzak egy olyan könyvet, amivel dolgoztak, megírták és elkészült, viszont ez a könyv tényleg rossz. E. Lockhart írónőben eddig egyszer sem csalódtam, viszont ezt valahogy elszúrta, szerintem nem érdemes időt pazarolni erre könyvre.




Az én kihívottaim pedig Moro, Virág, Ginny, és Vivi, lányok, sok szeretettel küldöm nektek, de persze bárki más is viheti, akinek esetleg megtetszik és kedvet érez a kitöltésére. 💭💖

6 megjegyzés:

  1. Ahoy!
    Nagyon szépen köszönöm a kihívást, igyekszem hamar kitolteni. ^^
    Eszméletlenul tetszik amúgy ez a tag, es a válaszaid is szuperek voltak néhány könyvnek pedig utána fogok nézni mert felkeltette az érdeklődésem. ^^

    Legyen szép estéd!
    Moro~

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Moro,

      Igazán nincs mit, jó töltögetést, kíváncsi vagyok a válaszaidra. Ó, ennek nagyon örülök, hát még ha sikerült felkeltenem az érdeklődésedet a könyvek iránt. :)

      Ölel, Tiszián

      Törlés
  2. Szia!
    Nagyon jó poszt lett, csak most vettem észre, hogy engem is kihívtál, köszönöm és örömmel fogadom! :) Én is kihívtalak egy írással kapcsolatos tagre, remélem, nem gond.
    http://ginnease.blogspot.com/2018/07/tag-write-tag-kacatos-dobozbol.html
    További szép napot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ginny!

      Köszönöm szépen a kedves szavakat, én pedig nemrégen vettem észre, hogy te viszont az írtad még az előző tages posztodnál, hogy mostanában annyira sokat töltöttél ki tag-eket, hogy ráuntál egy kicsit, én pedig szépen annak rendje és módja szerint, végig sem olvasva, elküldtem neked a Tea Book Tag-et. Ne haragudj!

      Ennek ellenére megkönnyebbültem, hogy tetszett, és én is hamarosan kitöltöm amit te küldtél. :) Köszönöm szépen! ♥

      Ölel, Tiszián

      Törlés
  3. Szia! :)
    Nagyon szépen köszönöm a jelölést, és ne haragudj, hogy ennyi időbe telt válaszolnom. 2 hete be se kapcsoltam a gépem, szóval emitt is a köszönöm a jelölést: végre életre keltettél.
    És jól esik, hogy gondoltál rám, már ki is töltöttem a TAG-et. ^^
    Puszi: Vivi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vivi!

      Igazán nincsmit, és semmi gond, a nyaralásaim miatt úgysem voltam túl aktív bloggerföldén. :) Örülök, hogy így érzel, és amint időm engedi, el is olvasom a válaszaidat.

      Ölel, Tiszián

      Törlés